הכשרת "Helping the Helpers"

דף הבית » סוגי פעילויות » הכשרת "Helping the Helpers"

הכשרה למטפלים.ות במודל CMBM, תוך רכישת כלים לטיפול עצמי. סדנת ההכשרה יכולה להינתן במסגרת הארגון המזמין עצמו. היקף ההכשרה הוא כ-8 מפגשים, ל-3 שעות למפגש, או לחילופין, בסדנה שנמשכת 4 ימים רצופים. לאחר ההכשרה, ניתן להמשיך ולקבל הכשרה בהנחיית קבוצות והדרכה (סופרוויז'ן) מצוות המומחים/ות של העמותה, לצורך הטמעת המודל בארגון המזמין ע"י מטפלי הארגון.

מטרת ההכשרה: הכשרת מטפלים/ות במיומנויות גוף-נפש במודל CMBM (מודל של The Center for Mind-Body Medicine), עם דגש על עבודה בקבוצות קטנות וטכניקות SELF-CARE. הקניית מודל טיפול קבוצתי אינטגרטיבי בשיטת גוף-נפש, המבוסס על חיזוק החוסן הנפשי, הקניית דרכי התמודדות, והעבודה הטיפולית הקבוצתית, כמקדמי החלמה, תפקוד ותחושת רווחה. השיטה מוכחת ומתוקפת מחקרית, לטיפול בתסמיני טראומה, חרדה והתמודדות עם משברי חיים. המודל דוגל בגישה של חיזוק חוסן נפשי ברמה האינדיבידואלית והקהילתית ויצירת קהילות חלופיות. יודגש כי ההכשרה מתמקדת בחיזוק החוסן הנפשי של המטפל.ת עצמו.ה, וכפועל יוצא, תוך ליווי והדרכה, לאפשר למטפל/ת להקנות את אותן המיומנויות שסייעו לו, למטופליו.

תיאור ההכשרה: ההכשרה מבוססת על השתתפות בסדנאות בקבוצות קטנות בהם מתנסים המשתתפים.ות במיומנויות שונות של גוף-נפש, תוך שימוש בתמיכה הקבוצתית ובשיתוף. כמו כן, ההכשרה כוללת הרצאות והתנסויות (ניתן גם בקבוצות גדולות), לצורך קבלת ידע תיאורטי במיומנויות שונות של גוף-נפש.

קהל יעד:  מטפלים.ות ממגוון מקצועות הטיפול.

קבלת תעודת השתתפות בתכנית מאפשרת השתתפות בתכנית הכשרה מתקדמת להנחיית קבוצות גוף-נפש לפי מודל CMBM.

כל משתתף.ת יקבל בסיום ההכשרה חוברת תרגילים מלאה לצורך שימוש אישי ומקצועי בכלים שנרכשו במהלך ההכשרה.

משתתפים.ות ממליצים:

"הכנס היה עבורי חלום… מזמן לא נהנתי ככה… אי של שפיות, אהבה, שלווה, אנושיות, שקט וכל הדברים שכולנו כל כך זקוקים להם בחודשים האחרונים…"

"תודה רבה על ההזדמנות לקבל כ"כ הרבה. כאשת טיפול שרגילה להעניק לאחרים זה מקום חדש עבורי ואני רוצה לומר תודה מכל הלב לתורמים המדהימים שחשבו עלינו – נתתם הרבה כוחות להמשיך ולעזור לעוד אנשים."

"היה מאוד מושקע מכל הבחינות, הצוות המנחה הכללי נתן מסגרת כללית מאוד נעימה וחמה, הרגשתי שאנחנו ממש רצויים ומוקירים את העבודה שלנו, חשוב לי מאוד מאוד שאתם מכינים חוברת עם כל תכני הקורס שנוכל להמשיך ולעבוד עם התרגילים והתכנים בקליניקה. תודה מכל הלב"

"ברצוני לשלוח תודה משמעותית לתורמים! לאורך כל ההכשרה, הרגשתי את ההשקעה הרבה של כל אנשי הצוות, לצד הפליאה והוקרת התודה על התרומה הכספית שאפשרה את זה. דעו לכם שהכסף שלכם מרבה טוב בעולם! כל כך לא מובן מאליו וראוי להערכה – תודה רבה"

"המנחים נפתלי ואיילת. היו נפלאים… מקצועיים, מכילים, אנושיים, השרו אוירה של קבלה ומקום בטוח והאירו בפנס על כל מיני נקודות שעוד ימשיכו להדהד בי…"

"המנחים רונית וברגי מדהימים, מקצועיים, אנושיים, נתנו תחושת ביטחון והחזקה שאפשרה לקבוצה להגיע למקומות עמוקים משמעותיים ומרפאים"

"תודה ענקייייית על נדיבות הלב היה מדהים במיוחד בימים כאלה כשהמורכבות האנושית כ"כ נוכחת."

"כל הכבוד!!!יש תקווה!! אתם מרגשים תמשיכו להרבות טוב בעולם!!"

"אז ראשית רוצה להודות לך ולכולכם על נדיבות הלב הכל כך לא מובנת מאליה. בימים הללו בהם רובנו חווים מידה מסוימת של חוסר אונים, הגישה הזו שמדגישה את האפשרות לבחור ולקחת אחריות על ה"well being" שלי בתוך הנסיבות איפשרה לי לתרגל את היכולת לדאוג לעצמי מתוך הקשבה וחמלה. אוסיף שהעבודה בקבוצות הקטנות, על אף שהיתה אינטנסיבית מאוד עבורי בשל הלו"ז הצפוף, אפשרה מרחב שייכות מוגן שבו יכולתי לבחור האם, כמה ומתי לשתף מבלי לחשוש מביקורת או שיפוטיות."

"ממליצה מאוד על שיטת CMBM – טיפול במטפלים באמצעות קבוצות קטנות שנותנות מקום לריפוי עצמי אמיתי ויחודי עבור מטפלים. השיטה היא יחודית ונבדלת מהכשרות אחרות בתחום גוף נפש למטפלים  בכך שבCMBM הטיפול הוא עבור המטפלים בלבד ולא הכשרה מקצועית כשאר השיטות שעברתי בתחום… האפשרות להיות במרחב אמיתי שהוא רק בשבילי ולא כעוד הכשרה מקצועית נוספת כשיטת טיפול כזו או אחרת. החוויה משמעותית וחזקה שנשארת ומייצרת עוד אוויר ונשימה עבורי כמטפלת, כאמא וכאדם. הצוות של הCMBM – צוות מקצועי אנושי ומאמין במה שעושה. אני ממליצה מאוד לקחת את השיטה ולהעביר אותה לכמה שיותר מטפלים"

הצצה לפעילויות

דילוג לתוכן