קבוצה טיפולית "נקודת איזון"

דף הבית » סוגי פעילויות » קבוצה טיפולית "נקודת איזון"

קבוצות טיפוליות בהן מתכנסים המשתתפים.ות לטיפול קבוצתי אחת לשבוע למשך שעתיים. היקף הקבוצה המומלץ הוא כ-8 מפגשים. במסגרת הטיפול הקבוצתי נערך עיבוד רגשי, קוגניטיבי והתנהגותי, ורכישת כלים ומיומנויות התורמות לחיזוק החוסן האישי, התמודדות יעילה, חזרה לתפקוד והחלמה. השיטה מתבססת על שילוב בין MBSR (הפחתת מתחים באמצעות מודעות קשובה, פותח על ידי פרופסור ג'ון קבט-זין) ושל MBCT (טיפול קוגניטיבי מבוסס קשיבות). 

הקבוצות על פי מודל טיפול קבוצתי אינטגרטיבי בשיטת גוף-נפש, המבוסס על חיזוק החוסן הנפשי, הקניית דרכי התמודדות, והעבודה הטיפולית הקבוצתית, כמקדמי החלמה, תפקוד ותחושת רווחה. השיטה מוכחת ומתוקפת מחקרית, לטיפול בתסמיני טראומה, חרדה והתמודדות עם משברי חיים. המודל דוגל בגישה של חיזוק חוסן נפשי ברמה האינדיבידואלית והקהילתית ויצירת קהילות חלופיות.

הקבוצה הטיפולית מבוססת על סדנאות בקבוצות קטנות בהם מתנסים המשתתפים/ות במיומנויות שונות של גוף-נפש, תוך שימוש בתמיכה הקבוצתית ובשיתוף. ניתן להתאים את תכני והיקף הקבוצה הטיפולית לצרכי הארגון המזמין.

קהל יעד: מילואימניקים.יות ומשפחותיהם; מפונים.ות; נפגעי.ות ה-7.10;  מטפלים.ות ממגוון מקצועות הטיפול; הקהל הרחב.

כל משתתף.ת יקבל בסיום הסדנה חוברת תרגילים מלאה לצורך שימוש אישי ומקצועי בכלים שנרכשו במהלך ההכשרה.

מטפלים.ות שישתתפו בסדנה יהיו זכאים להשתתף בתכנית השלמה לצורך קבלת תעודת השתתפות בתכנית ההכשרה המקצועית לפי מודל CMBM, ובהמשך, ובתנאי שעמדו בתכנית ההשלמה, יהיו זכאים להשתתף בתכנית הכשרה מתקדמת להנחיית קבוצות גוף-נפש לפי מודל CMBM.

משתתפים.ות ממליצים:

"אני עובדת בסבל ובכאב, דואגת לבנות שלי. שום דבר שלמדנו לא תופס מאז השבעה באוקטובר, יש צורך לכייל  מחדש את המערכת  של גוף נפש."

"אני שמחה לקבל משהו במתנה.  הילדים שלי מתגייסים כשאני חושבת על זה אני מתחילה לבכות."

·"יש לי קושי להירגע, אני סובלת מחוסר שינה. עובדת עם מפונים ועם נפגעות המסיבה. זקוקה למרחב לשיתוף."

 "כרגע אני נושמת"

"זוכרת כמה אהבה יש בעולם"

"קצת יותר משוחררת כרגע"

"רוצה ובוחרת לראות את האור"

"מרגישה מובנת ושייכת"

"מקום בו אני מרגישה מרחב ויופי"

הצצה לפעילויות

דילוג לתוכן